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[유니티]navMesh 오브젝트 사이 거리 / navigation 오브젝트 사이 거리 / nav 거리값

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출처

https://docs.unity3d.com/ScriptReference/AI.NavMesh.CalculatePath.html

 

 

Unity - Scripting API: AI.NavMesh.CalculatePath

Use this function to avoid gameplay delays by planning a path before it is needed. You can also use this function to check if a target position is reachable before moving the agent. This function is synchronous. It performs path finding immediately which c

docs.unity3d.com

 

 

using UnityEngine.AI;

//너무 자주 호출하면 좋지 않습니다.
//현재 네비메쉬를 기반으로 거리값을 계산해서 넘겨줍니다.
public float GetPathDistance(Vector3 from, Vector3 to)
{
	//경로 저장을 위한 변수
    NavMeshPath path = new NavMeshPath();

    if(!NavMesh.CalculatePath(from, to, NavMesh.AllAreas, path))
    {
        Debug.LogWarning("네비 메쉬가 존재하지 않습니다.");
        return Mathf.Infinity;
    }

    float distance = 0;
    for (int i = 0; i < path.corners.Length - 1; i++)
        distance += Vector3.Distance(path.corners[i] , path.corners[i+1]);

    Debug.LogWarning($"현재 경로 거리값 제공 : {distance}");

    return distance;
}

 

 

- 내부 함수내용만 사용하시면 됩니다.

Contents

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